Prodáváte nemovitost? Využijte home staging!
11.5.2014 - Home staging vznikl v USA v 80. letech minulého století. Díky svému kladnému vlivu na prodej/pronájem bytu (domu či komerčních prostor) si získal velkou oblibu po celém světě. Majitelé využívají této profesionální přípravy interiéru před prezentací nemovitosti na realitním trhu. Co vám tato služba přinese?
Realitní trh je plný nabídek nemovitostí, proto je složité přesvědčit kupujícího, že právě ta vaše realita pro něj představuje pravou volbu. Home staging si klade za cíl oslovit co nejvíce zájemců, spočívá v naaranžování stávajícího vybavení tak, aby byly zvýrazněny dobré stránky nemovitosti a interiér působil na návštěvníky co nejlepším dojmem. O to se postará designér, jenž se podívá na nabízený byt (nebo dům) a doporučí změny, které pomohou najít kupujícího v kratší době a navíc mnohdy vedou i k získání vyšší částky z prodeje.
"Prodej nemovitosti trvá v České republice průměrně asi pět měsíců. Podle statistik se v zahraničí při prodeji objektu (za využití metody home staging) cena reality zvyšuje až o 6,9 % a prodejní doba se zkracuje téměř o pětinu," uvádí Milan Vrbík, ředitel brněnské kanceláře RSČS/Finezza reality.
Co vás čeká, když se pro home staging rozhodnete?
Konzultace s designérem trvají kolem dvou hodin, během nichž si obě strany ujasní priority; samotné úpravy potom zaberou několik hodin. První, co po vás bude home stager chtít, jsou amatérské fotografie nabízeného objektu. Je to z toho důvodu, aby si udělal lepší představu. Navržené změny můžete realizovat sami, nebo využijte služby zmíněného designéra.
Home stager využívá především vybavení, které je v domácnosti k dispozici. Nemusíte tedy investovat prostředky do rekonstrukcí, kupovat nábytek apod. Celý prostor bude naaranžován tak, aby co nejvíce zdůraznil svoji funkčnost. Osobní pocit kupujících často rozhoduje při pořizování nemovitosti, proto je vhodné tato vylepšení zachovat i v době samotných prohlídek zájemců.
Finální podoba interiéru působí neutrálně - nepromítá se zde vkus současného majitele, tzn. váš, prostor však není sterilní a studený. K tomu se používají např. živé květiny, knihy, koberce nebo záclony. Žádanou vzdušnost a světlo prodávaného objektu zajistí správná kombinace barev. Vhodné jsou neutrální a pastelové tóny, přičemž se doporučuje barevně sladit nábytek, stěny a podlahu s interiérovými doplňky (např. závěsy, ubrusy, povlečení). Nic z toho ovšem nenahradí generální úklid, včetně umytí oken a naleštění nábytku v celé nemovitosti.
Konečnou fázi home stagingu představuje profesionální focení prostor. Pořízené fotografie dále slouží pro prezentaci objektu na realitním trhu.
Další informace o službě Home Staging naleznete v těchto článcích:
Home staging: služba obklopená mýty
Kvalitní prezentace nemovitostí se vyplatí
Jak zvýšit šanci, aby se nemovitost prodala
Prezentace nemovitostí v Česku? Často velmi neprofesionální
Hana Muchová