Virtuální prohlídky - budoucnost realitního prodeje
15.7.2010 - Společnost EuroNet Media spustila na svých serverech www.realitymorava.cz a www.realitycechy.cz před několika týdny novinku - virtuální prohlídky nemovitostí. Realizaci mají ve svých rukou jednotlivé realitní kanceláře, ale vkládání na webové stránky je zcela zdarma. Této možnosti sice zatím využívá hrstka realitních společností, ty si však inovační způsob prezentace chválí.
„Ke spuštění prezentace 3D virtuálních prohlídek nemovitostí nás vedla poptávka ze stran našich klientů, kteří měli s tímto způsobem prezentace dlouhodobé zkušenosti. Pečlivě jsme zvážili realizaci poměrně náročné změny našeho systému, ale nakonec jsme se rozhodli pro spuštění,“ popisuje Michal Pich ze společnosti EuroNet Media. Všichni klienti mají možnost bezplatného vkládání 3D virtuálních prohlídek ke svým nabízeným nemovitostem, avšak realizace je již zcela v režii každé kanceláře. „Bohužel jediným limitujícím faktorem je stále poměrně vysoká cena za vytvoření každé 3D prohlídky,“ uvádí negativní stránku . Jak se ale ukazuje, takto prezentované reality mají větší šanci, že zájemce o bydlení zaujmou. „Týden po spuštění jsme tímto způsobem prezentovalo 35 nemovitostí a do tří týdnů jich bylo 15 prodáno. Velký ohlas je zejména u dražších nemovitostí. Proto je prezentace také velmi dobře zacílena na zahraniční klientelu,“ poznamenává Pich.
Výhodou takové prohlídky je hlavně to, že v člověku navozuje pocit, že se reálně prochází po domě a jeho okolí, což zájemci prozradí o nemovitosti mnohem více než fotografie.
„Potencionální kupci či zájemci o pronájem si mohou pomocí mapky a s přehledem jednotlivých bodů virtuálně projít nemovitost a získat tak představu o vnitřním uspořádání místností. Nemovitost můžou ukázat také známým. Rozhodování je tak více přizpůsobené realitě než z fotografií. Máme také potvrzeno, že virtuální prohlídka šetří čas klientů. Nemohu říci, že se taková nemovitost prodává lépe, ale jde spíše o kvalitnější způsob prezentace,“ uvádí David Vašíček z realitní kanceláře ALVA Real s.r.o., která umožňuje virtuální prohlídku zhruba u 20 nemovitostí. Společnost zvolila systém prezentace způsobem virtuálních prohlídek jako jednu ze svých marketingových strategií pro určitý typ nemovitostí.
O tom, jaká nemovitost se bude tímto způsobem prezentovat záleží hlavně na samotných klientech, kteří nemovitost nabízejí. „Jsem pro to, aby se fotila každá nemovitost virtuální prohlídkou. Některé nemovitosti jsou určeny pro virtuální prohlídku přímo třeba tím, že mají členitou dispozici. Odmítneme ji ale třeba v případě, kde klient požaduje nereálnou cenu a chce na nás vyzkoušet marketingovou prezentaci investice do této prohlídky,“ dodává Vašíček.
Co všechno musela realitní kancelář pro uskutečnění virtuálních prohlídek udělat? „Pořídili jsme vybavení pro focení v desítkách tisíc korun a nechali jsme proškolit makléře, aby mohli sami v terénu nemovitost nafotit. Sami si organizujeme focení a stahování fotografií, ale další úpravu necháme na našem zpracovateli virtuálních prohlídek. Zpracování samotné virtuální prohlídky se pohybuje od 3 do 5 tisíc Kč,“ popisuje Vašíček. Podle jeho slov mají virtuální prohlídky budoucnost.
Lucie Mazáčová